티스토리 뷰

+++LIFE

영어공부_1

겨울소나기 2016. 11. 8. 14:10



A piece of cake식은죽먹기지요
Absolutely절대적으로그렇지요
After you먼저가시지요
Always항상그렇지요
Amazing신기하군요
And then? 그리고나서는요?
Any good ideas?어떤좋은생각있어요?
Any time언제라도요
Anybody home집에누구있어요
Anything else그밖에뭐있어요
Are you in line당신은줄에서있어요
Are you kidding당신농담이에요
Are you serious당신은심각해요
At last드디어
Attention, please! 좀주목해주세요
Awesome! 와우~멋지다
Back me up나를지원해주세요
Be my guest사양하지마세요
Be patient좀참으세요
Be punctual! 시간좀맞춰
Be right back with you곧당신에게돌아올께요
Be seated앉으세요
Beat it이자리에서꺼져
Behave yourself행동자제를하세요
Better late than never늦는것이안하는것보다낫지요
Better than nothing없는것보다낫지요
Boy! It hurts야,그것아픈데
Break it up그만싸워요
Call me Sam, please샘이라고불러주세요
Can I get a ride? 나를태워다줄수있어요
Can you hear me now? 지금나와이야기할수있어요
Can't argue with that그것에대해서왈가왈부할필요가없지요
Can't be better than this이것보다는좋을순없지요
Cash or charge? 현찰이요아니면달아놓을까요
Catch you later나중에보자구요
Certainly확실히그렇지요
Charge it please대금을크레디카드에달아놓으세요
Check it out이것을확인해보세요
Check, please계산서좀주세요
Cheer up! 기운을내세요
Cheers! 건배
Come and get it와서가지세요와서먹어요
Come on in들어오세요
Come on설마 
Congratulations! 축하합니다
Could be그럴수도있겠지요
Couldn't be better then this이보다더좋을순없어
Definitely확실히그렇지요
Delicious! 맛있어요
Depends경우에따라다르지요
Did you get it? 알아들었어요
Didn't I make myself clear? 제입장을확실하게말하지않았나요
Disgusting! 재수없어,기분나빠
Do I know it? 저도압니다.누가아니래요?
Do I look all right?제가괜찮아보여요
Do you follow me?내말알아듣겠어요
Do you have everything with you?모든것을가지셨나요
Do you?당신은요
Doing okay잘하고있어요
Don’t get too serious너무심각하게그러지말아요
Don’t miss the boat(보트를놓치듯이)기회를놓지지마세요
Don’t press (push) your luck너무날뛰지마세요(행운을밀지말아요)
Don't ask묻지말아요
Don't be a chicken너무소심하게굴지말아요,너무겁먹지마
Don't be afraid두려워하지마세요
Don't be foolish멍청하게굴지말아요
Don't be modest겸손해하지말아요
Don't be shy부끄러워하지마세요
Don't be silly싱겁게놀지말아요
Don't bother me나를괴롭게하지말아요
Don't bother신경쓰지마세요
Don't change the subject! 화제를다른데로돌리지마요
Don't get into trouble (Stay out of trouble)사고치지마
Don't get upset너무화내지말아요
Don't let me down나를실망시키지말아요
Don't make me laugh나를웃게하지말아요
Don't mess with me날함부로대하려고하지말아요
Don't push (press) your luck! 행운을 밀어 내지 마세요너무까불지마세요
Don't push me! 너무강요하지말아요
Don't push! 밀지말아요
Don't worry about it걱정하지말아요
Drive safely! 안전하게운전해요
Easy does it천천히해요,천천히하는것이잘하는거에요
Either will do (Anything will do)둘중에어떤것이든되요(어떤것이든되요)
Enjoy your meal맛있게드세요
Enough is enough충분하니까이제그만해요
Exactly정확하게맞어요
Excellent! (Super!) 잘 했어요
Excuse me실례합니다
Far from it아직멀었지요
Fifty-fifty50:50입니다
Follow me따라오세요
For good? 영원히
For what? 왜?무엇을위해서요?
Forget it그것에대해서는잊어버리세요,신경꺼요
Get in the line줄을서세요
Get lost! 당장꺼져버려
Get off my back(등에업혀있지말고)이제나를고만괴롭혀요
Get real! 현실적이되세요,냉정해지세요
Get the picture? 이제뭔가그림이보이세요
Give it a rest이제그만두세요(이만좀쉬세요)
Give it a try노력해보세요
Give me a call제게전화주세요
Gladly기꺼이하지요
Go ahead어서그렇게하세요
Go fifty-fifty반반나누어내지요
Go for it그것을한번해보시지요,노력해보시지요
Go get it가서가지세요
Go on, please어서계속하세요
Going down? 내려가세요
Going up? 올라가세요
Good enough그정도면충분합니다.좋습니다
Good for you당신에게좋은일이지요
Good luck to you! 당신에게행운을빕니다
Good luck행운을빕니다
Good talking to you당신과의대화는즐거웠어요
Grow up! 좀,철좀들어라
Guess what? 뭔지알아맟추어봐요
Hang in there좀견뎌봐요
Hang loose좀편히쉬고있어요
Hang on! 잠깐기다리세요
Have a nice day나이스한(좋은)날되세요
Have fun! 재미있게지내세요
He didn't show up그는나타나지않았어요
He is history to me그는나에게지난일이에요
Help me! 도와주세요
Help yourself마음껏하세요
Here is something for you여기작은선물받으세요
Here you are여기에있어요
Hi ! 안녕
Hold it ! 움직이지마요
Hold on잠깐기다리세요
How about you당신은어때요
How big is it얼마나큰데요
How come (Why)왜요
How do you like here여기좋아하세요
How have you been그동안어떻게지냈어요
How many times do I have to say몇번이나말해야알겠어요
How many수가얼마지요
How much양이얼마지요
How was your trip (vacation)여행(휴가)는어땠어요
How어떻게
How's everything모든것이어떻세요
How's work일은어때요
How's you family가족은잘있어요
I agree동의합니다
I am (deeply) touched감동정말되었어요
I am a little disappointed좀실망했어요
I am all set난모든준비완료
I am aware of that그것을파악하고있습니다
I am back저돌아왔습니다
I am broke나는무일품입니다
I am coming지금가요
I am crazy about her나는그녀에빠졌어요
I am exhausted난기진맥진입니다
I am fed up with this이것에진저리가났어요
I am free한가합니다
I am full배불러요
I am getting hungry배가슬슬고파오는데요
I am going to miss you나는너를그리워할거야
I am impressed인상이좋았어요,감동받았어요
I am in a hurry좀바쁩니다
I am in need궁색합니다
I am nearsighted근시입니다
I am on duty근무중입니다
I am scared to death난무서워죽겠어요
I am serious난진심이에요
I am short-changed잔돈이모자라는데요
I am single나는미혼입니다
I am sorry미안해요
I am starving to death배가고파죽겠네여
I am stuffed배가부르네요
I am upset화가납니다
I bet내기를할정도로자신있다
I can handle it내가다룰수있어요
I can not handle it anymore난더이상다룰수가없어요
I can tell그렇게말할수있어요.그렇게보이는데요 
I can’t afford that(주로재정적으로)그것을감당할수없어요
I can’t help it어쩔수없어요
I can't say for sure확실히는말못하겠어요
I can't stand it견딜수가없군
I can't thank you enough너무감사해서뭐라고할말이없네요
I didn't mean to (I didn't mean it)난그렇게할의도는아니었어요(나는그것을뜻한것은아니었어요) 
I don’t believe it난그것을믿지않아요
I don't care상관하지않아요
I don't get it이해를못하겠네
I don't like it난좋아그것을좋아하지않아요
I doubt it의심이가는데요그렇지않게생각하는데요
I fee the same way저도같은느낌입니다
I get it난알았어요
I got lost난길을잃었어요
I hardly know him나는그사람을잘모릅니다
I hate to eat and run but 먹자마자가기는싫지만…
I have a long way to go난갈길이멀었지요
I have got to go now난가야겠어요
I have had enough (I quit)난이제진저리가나요.(그만둘래요) 
I have no appetite난식욕이없네요
I have no clue난아이디어가전혀없네요
I have no energy나는에너지가없어요
I have no idea난별생각이없네요
I have no time나는시간이없어요,바쁘네요
I haven't got all day제가지금시간이없어요,좀빨리좀해주세요
I hear you loud and clear잘들고있습니다
I know what! 뭔가 알아요뭔가아이디어가있어요
I love it난그것을좋아해
I made it그것을달성해냈다
I mean it정말입니다,농담아니에요
I owe you one신세를지네요
I see알겠습니다
I still love you나는너를아직도사랑해
I swear to God난하나님한테맹세합니다
I taught myself난고학했습니다
I was lucky내가행운이었지요
I was told that(누군가나에게)그것을말해주었어요.그렇게들었어요
I will be in touch제가연락을할께요
I will do it for you제가해드리지요
I will drink to that그것에동감입니다
I will get it(전화등을)제가받을께요
I will miss you난너를그리워할거야
I will never make it on time내가제시간에가기는틀렸군
I wouldn't say no아니라고는말하지않을께여
I'm coming가요,갑니다
In a sense, he is nothing but a suit어떤면에서는그는헛깨비지요
Incredible신뢰가안가는(군요)
Is that all? 그게전부에요
It is chilly날이쌀쌀하네
It is humid후덥지근하네
It is muggy 날이찌프듯하네
It is out of style유행이아니네요
It is painful for me나에겐아픈(슬픈)일입니다
It is time for lunch점심식사할시간입니다
It is time to go갈시간입니다
It is windy바람이부네
It makes sense이해가되네요
It takes time시간이걸립니다
It’s for you여기요전화왔어요
It’s not fair(It'sunfair)불공평합니다
It's all right괸찮습니다
It's all your fault모든게네잘못이야
It's beautiful아름답군요
It's cool(Cool)(세련되어보이네요)멋있네요
It's free공짜입니다
It's freezing얼어붙네
It's my fault (It's not my fault) 내잘못이지요(내잘못이아닙니다)
It's my pleasure제게기쁨입니다
It's my turn이번에내차례입니다
It's now or never지금이던지아디던지입니다.(지금이절호의기회입니다)
It's on me.  It's on the house이건제가쏘는겁니다이것은주인집에서그냥주는겁니다
It's really bad아주나빠요
It's tough터프하네요(힘들군요)
It's your turn당신차례입니다
Just a moment잠깐만요
Just about거의 
Just kidding그냥농담이에요
Just looking그냥보는거에요
Keep an eye on this, will you? 이것좀봐줘여,그렇래요
Keep going계속가세요
Keep in touch계속연락해요
Keep it confidential대외비밀로해주세요
Keep it to yourself당신만알고계세요(비밀로해주세요)
Keep looking계속해서찾아봐요
Keep out of my way제길을막지마세요
Keep the change잔돈을가지세요
Keep your chin up! 고개를 드세요낙담하지마세요기운을내요
Knock it off그만두세요
Large or small? 큰거요아니면작은거요
Let it be! 그렇게되도록두지요
Let me see… 자어떻게된건지보자
Let me think about it그것에대해서좀생각해봅시다
Let's call it a day오늘은이것으로마칩시다
Let's eat out자,외식하지요
Let's get down to business이제일을시작하지요
Let's get together sometime언제같이모여보지요
Let's give him a big hand그에게큰박수를보냅시다
Let's go over it one more time자한번더살펴보지요
Let's see좀봅시다
Let's split the bill나누어서내지요
Let's try한번해보지요
Look who's here아니이게누구야
Lucky you! 자네운이좋았어 
Make a way! 길을비켜주세요
Make mine well done내것은잘익도록해줘요
Make that two, please그것을2개로해주세요
Make yourself at home집처럼편하게하세요
Many thanks in advance미리감사드려요
Many thanks정말고마워요
May I interrupt you? 제가좀실례를해도될까요
Maybe not그렇지않을지도모르지요
Maybe some other time다른때해보자구요
Maybe그럴지도모르지요
Me, too나도그래
Money talks돈이만사를좌우해
Most likely아마도그렇것입니다
My pleasure제기쁨입니다
Never better아주좋아요.최고에요 
Never mind됬어요신경쓰지않아도되요
Never say die죽는다는소리마라
Never too late언제나늦지않습니다
Next time다음번에 
Nice meeting you만나서반가워요
Nice talking to you좋은대화였어요
No kidding설마농담이겠지
No problem (No sweet) 문제가아니네요
No sweat문제없어요
No way절대안되요
No wonder어쩐지그렇더라
Not a chance기회가없어요(절대안되지요)
Not bad나쁘지않은데요(그런대로좋군요)
Not really그렇지는않아
Not too good(Nottoobad)썩좋지가않네요(썩나쁘지않네요)
Nothing much별거없어
Nothing new about that그것에대해선새로운게없어요
Nothing new새로운것은없어요
Now what? 자이제는뭐죠
Now you are talking이제사바르게말을하시는군요
Occupied사용중
Oh, dear! 아니저런
Okay그래알았어요
Okeydokey(가까운사이에서만사용)좋아요
On the contrary반대로
Once in a blue moon아주가끔요
Ouch! 아야
Out of question질문의여지가없습니다(불가능합니다)
Pick it up! 줏으세요
Please enjoy yourself좀즐겁게지내세요
Please relax좀느긋해지세요
Please! 제발
Poor thing안됬네요
Pretty good! 정말좋지요
Really? 정말이에요
Relax좀느긋해져요
Same here저도동감입니다
Same to you당신도요
Say cheese! 치즈라고말하세요
Say hello for me나대신안부전해줘요
Say that again? 다시말씀해주실래요
Say when(그만하기를원할때)when이라고하세요
See you later! (Later!) 나중에봐요
See you나중에봐요
Serious? 진심에요
Shame on you창피한줄아세요
She is my style( (She is not my style)그녀는내타입이에요(그녀는내타입이아니에요)
She is very sophisticated그녀는매우세련되었어요
Shoot! 어서말해봐요
Skip it! 다음으로넘어가요
So much for that이제그일은그만하지요
So soon? 그리빨리
So what? 그래서어떻다는겁니까
Sold out팔렸어요
Something's fishy뭔가이상한데
Something's never changed어떤것은정말안변하는군
Sorry to bother you번거롭게해서죄송합니다
Sorry? (누구의말을잘못이해했을때)뭐라구하셨지요
Sounds good듣기에좋군요
Speak out말좀크게하세요
Speaking Spanish? 서반어어하세요
Speaking말하세요
Stay cool진정해요
Stay longer좀더계시지요
Stay out of trouble말썽을부리지말아요
Stick around옆에있어보세요
Stick with it표기하지말고계속해봐요
Stop complaining불평좀그만하시지요
Suit yourself! 좋은대로하세요
Super잘하는군요
Sure thing확실한것이지요
Sure물론
Sweet dreams즐거운꿈꾸세요
Take a guess (Can you guess?) 맟춰보세요
Take care! 조심하세요잘가:떠날때
Take my word for it그것에대해서는내말을따라요
Take your time천천히하세요
Tell me about it그것에대해서한번말해보세요
Thank God하나님감사합니다
Thanks for calling전화주셔서감사해요
Thanks for everything여러가지로고마워요
Thanks for the compliment칭찬해주셔서감사합니다
Thanks for the ride차를태워다주어서고마워요
Thanks, but no thanks감사해요,그러나사양해요
That depends그야경우에따라서이지요
That figures알겠네요
That happens그런일이일어나지요
That should help도움이될것입니다
That sounds good듣기에좋군요
That will be the day그렇게되면오죽좋겠어요
That's a nice surprise! 이거뜻밖인데요
That's a steal거저가져가는셈이지요쌉니다
That's all right그냥되었어요
That's all there is to it그렇게하면되는그게전부야
That's all? 그게전부에요
That's enough about that그것은그정도로충분합니다
That's enough이제되었어요
That's good잘되었어요
That's hard to say말하기곤란한데요
That's it바로그거야
That's not fair(That's unfair) 불공평합니다
That's right맞습니다
That's the way to go바로그겁니다
That's what I mean그게제가말하는것이지요
There you are여기있습니다
Things will work out all right일이잘될것입니다
This is just between you and me우리들끼리의비밀입니다
This is not much약소합니다
This is urgent긴급입니다
This one? 이것말이에요
Time will tell시간이말해줄것입니다
Time's up이제시간이되었어요
To the best of my knowledge~ 내가알기로는~
Too bad! 안되었군요
Too expensive너무비싸네
Trust me나를믿으세요
Try again다시해보세요
Uh-uh 오오아닌데요
Unbelievable믿을수가없네
Up to here(목까지손으로대어보이면서)폭발일보전이다
Up, or down? 올라가요.아니면내려가요
Wait a minute잠시만기다리세요
Watch out! 위험해,주의해요
Watch your language말조심해요
We are in the same boat우리는같은처지/운명이지요
Welcome home! 집에온것을환영합니다
Well done잘했어요
What a nerve! 뻔뻔하군요
What a relief! 이제맘이놓인다
What a shame이게무슨창피한노릇인가?
What about it? 그게어떤데요
What about you?(What about me?) 당신은어때요(나는어때요)
What brings you here?어떻게오셨지요?
What did you say?뭐라구요
What do you do?직업이뭐지요
What do you know?무엇을알고있지요
What do you mean?무슨의미지요
What do you say?뭐라고하실래요.어떠세요
What do you think of it/이것에대해서뭐라고생각하세요
What do you think/무엇이라고생각하세요
What for (For what) ?뭐때문이지요
What is it?무슨일이지요
What makes you say that?무슨근거로그렇게말하세요
What time is it?몇시지요
What?뭐라구요
What’s it called?그것을뭐라고부르지요
What’s today's special?오늘특선요리가뭐지요
Whatever you say?뭐라고하시던지요
What's happening?어떻게지내요
What's new?그동안새로운거있었어요
What's the big deal?뭐가그난리에요
What's the point?요점이뭐지요
What's up?어떠세요
What's wrong?뭐가문제야요
When?언제
Where are we?우리가어디에있지요
Where did you stay?어디에머물렀지요
Where do you live?어디에사세요
Where is a drugstore?약국이어디에있지요
Where to ?어디로
Which one?어느것이요
Who cares! 알게뭐야상관하지않아
Who is it누구시지요
Who knows누가알겠어
Who's calling(전화를받으면서)누구시지요
Who's there거기누구죠
Why didn't I think of that왜그걸생각못했지
Why not왜안니지요
Why왜요
Win-win situation둘다이기는셈이지요
With pleasure기쁨으로해드리지요
Would you like some? 좀해볼래요
Wow! 와우
Yeah,  Yes네, 
Yes and noyes나no라고할수없네요
You are a lucky duck당신은행운아입니다
You are driving me crazy나를신경질나게만드네요
You are getting better당신은점점좋아지네요
You are soaked! 흠뻑젖었군요
You are teasing me나를놀리시는군요
You are too much당신너무하는군요
You bet(내기를해도좋울만치좋을)틀림없어요물론이지요
You bet? 내기할래
You can say that again지당한말씀이지요
You cannot fool me날속이지는못하지요
You first먼저하세요
You flatter me칭찬이과하시네요
You got it이해를하셨군요
You have a wrong number전화를잘못거셨어요
You have lost me저를놓치셨어요(제가말을놓쳤네요)
You look good좋아보이네요
You must be crazy당신은미쳤군요
You name it말씀만하세요
You said it말한게맞아요
You should get in shape몸을좀가꾸는게좋겠는데요
You stay out of it넌이것에끼어들지마
You went too far this time이번엔좀과하셨군요
You win당신이이겼어요
You're telling me(당신이말안해도)안들어도알고있어요
You're wasting your time당신은당신의시간만낭비하고있어요
You're welcome천만에요 


'+++LIFE' 카테고리의 다른 글

엔진오일 셀프 교환  (0) 2015.05.30
무료 iso 파일 실행 프로그램  (0) 2014.11.21
현미와 탈모  (0) 2014.11.07
현미 토마토 죽  (0) 2014.11.07
입으로 숨쉬면 안되는 이유  (0) 2014.10.23